Çocuk ve bebekle kamp ve festival

Bloguma bundan 6-7 sene evvel yemek yazıları yazarak başlamıştım, öte yandan 9 sene önce hindistan ve asya seferlerimden oluşan amatör minik bir blogum daha vardı, gezmeyi yemeyi içmeyi hep çok sevdim, özel ilgi alanım ve eski işim de fotoğrafçılık.

Tüm bunları bir araya getirmek istesem de zamana bıraktım, ortaya bu site çıktı, hayatım düzenli ve stabil değildir, her an her şey değişir. değişmelidir de. o sebepten asla stabil ve çok düzenli bir blogum olamıyor herhalde :))

img_20160802_185458

Kamp yazılarına şuradan ulaşabilirsiniz : https://gezginbiraile.com/category/kamp-ve-doga/

Gelelim festivallere, festival nedir ne değildir ? Ben açıkçası öyle bağ bozumu, ot, üzüm gibi festivalleri kastetmiyorum, onların da eğlencesi başka ama benim şahsen aradığım ciddi iyi müzik olan, psy müzik festivalleri. Ülkemizde çok yaygın olmamakla birlikte olan bazı güzel oluşumlar var*dı, bu sene hiç birisi de olamadı. 2 senede 1 düzenlenen psy boutique festivali hariç.

Bundan 5 sene önce sundance, 2 sene önce kelebekler vadisi ve bu sene gene sundance’te yapılan bu festival oldukça butik ve ufak. insan açısından güzel dekor açısından bence vasat ve biraz pahalı, gene de seviyor muyum evet, organizasyon neşeli, eğlenceli, müzik güzel, en önemlisi de o ya zaten. Biraz olsun gerçek hayattan çıkıp, hayaller alemine geçmek için çok ama çok güzel, enerjisi, hiç bitmeyen müziği ile. ben çocukla olmaz diyenlerden olmadım zaten, çocuk da hayatımızın bir parçası, iş de yapsam yanımda, dans da etsem yanımda.

psyboutique için :

https://gezginbiraile.com/2014/09/24/psy-boutique-festival-kelebek-vadisi/

https://gezginbiraile.com/2014/09/25/cocukla-muzik-festivali-ve-cadir/

https://gezginbiraile.com/2016/06/21/psyboutique-festival-sundance/

Bir de j-fest jonglör festivali var, gene sundance antalyada..İlk senesinde ordaydık bundan 10-11 sene önce, eşimle kelebek vadisinde yaşarken, yeni aşık olmuş, hayattan koparken, sürekli gezerken, sezon sonu tabiki jfest ile noktalanıyordu, biz bize, herkes tanıdık, hala da öyle, 10 sene geçti kimimiz çocuk yaptı kimimiz hala devam single, ama değişen çok şey yok. Çok keyiflidir, bazı seneler aşırı kalabalıktır, her sene kesin bi yağmur yağar, mekan harikadır, çocuklar artık çok gelmeye başlamıştır, çocuk dostu denen klişe cümleden hazzetmiyorum ama çocuk dostu işte haha ama öyle 38 yıldızlı tatil köyü kadar olmasa da :p

neyse, bu sene j-fest 3*10 ekim arası, her sene ekimin ilk haftası yapılır. Sundance, antalya tekirova bölgesinde, çcuğumun okulu var falan demeyin bu okuldan çok daha değerli bence okula gitmezse de olur yani, bebekliyseniz çok rahat, biz ilk 5 aylıkken gitmiştik, zaten bebek dediğin paso uyur bişey olmuyor, çanta gibi geziyor sizle :)))

j-fest için :

https://gezginbiraile.com/2016/05/12/5-aylik-bebekle-kamp-macerasi-uzuncorap/

nefesten önce biz giderdik, sonra bebekle de gittik, nefesten sonra çocuksuz da gitmişiz, sonra son iki senedir hem standlı hem çocuklu cümbür cemaat keyifli olmakta, bu sene hindistana gidişimizin öne cekilmesi dolayısı ile gitmeyeceğiz

https://gezginbiraile.com/2013/10/12/sundance-j-fest-bebeksiz-tatil/

Ozora ve free earth festivallerine gittik bir de bu sene, ozora çocukla, free earth ise çocuksuz 🙂 eh bizim de kopmaya ihtiyacımız var, bu festivaller benim için sadece gezmek değil, iş de aynı zamanda, hem gezmek, hem eğlenmek, hem de para kazanmak istediğimden, kendime böyle bir durum yarattım, daha çok başındayım 2 sene olacak ama arzularım tükenmiyor, çok acaip planlarım yok değil.

OZORA için :

https://gezginbiraile.com/2016/09/13/ozora-featival-2016-bolum-01-gidis/

https://gezginbiraile.com/2016/09/13/ozora-festival-fotograflar/

Kamp yapmak sandığınız gibi zor veya korkutucu bir şey değil, bebekle kamp yaparken tek bebekli bizdik nerdeyse, şimdi görüyorum çok çocuklu aile kampı tercih ediyor, devir değişiyor, çocukla korkunç hayat bakkala bile gidememe hurafeleri tarihe karışıyor, isteyen herşeyi yapabiliyor 🙂

Bunda decathlonun da etkisi büyük, zira kerkeste aynı kamp malzemeleri hepsinde marka aynı, gıcır ve yeniler, ilk defa kamp yapan çok kişiyle karşılaştım bu sene, aşırı eşya ile kamp yapmaya çalışmalarını acemiliklerine veriyor, zamanla alışacaklarını umuyor ve diliyorum.

Çok malzemeye ihtiyacınız yok zira inanın, çocukla bile.

6 ay hindistana tek bavulla gidebildiğime göre siz de yapabilirsiniz yani 🙂

festival için, çocuğunuz büyük ise, bir telsiz edinebilirsiniz, çocvuklar yalnız da hareket edebilir edecektir de, peşinde koşamazsınız. Ozora gibi festivaller aşırı büyük o sebepten yanınızdan ayrılmamasında fayda var, ben arkadaşlarımı 3 gün sonra bulabildim ki bazıları çadırını bulamıyor, kimisi 2 gün çadırına dönemiyor, öyle büyük diyeyim.

müzik için, ses geçirmeyen kulaklıklar var, internette çok pahalı, tekzen veya koçtaşta 30-40 tl civarı 🙂

bunun dışında bolbol eğlenin, rahatlayın, gülün, dans edin, hepsi aslında bu kadar 🙂 ha bir de çadırınız su geçirmesin.